Spinderihallerne trodser corona-krisen med online-MorgenTALKs

Spinderihallerne trodser corona-krisen med online-MorgenTALKs

25. marts 2020

Tekst: Jesper Lilleris

Corona-krisen har fået Spinderihallerne til at gå online og tilbyde en række forskellige online-MorgenTALKs på Facebook. Første online-MorgenTALK stod Mette Hauge fra Nichefabrikken for.

Spinderihallerne har netop lanceret den første af flere online-MorgenTALK på Facebook. Den første online-MorgenTALK stod Mette Hauge fra Nichefabrikken for, og deltagerne fik på knap 60 minutter input til, hvordan de kan arbejde strategisk og struktureret med online markedsføring, og skabe flere digitale leads og dermed salg.

Online-MorgenTALKs til alle

Med en række online MorgenTALKs ønsker Spinderihallerne at give alle mindre virksomheder og iværksættere viden og inspiration. Samtidig skal det bidrage til at skabe fællesskab og videndeling på tværs af virksomheder og iværksættere online. Og ifølge Majbritt Chambers, chefkonsulent i Spinderihallerne, har det nye koncept fået en god start:

– Vi er meget tilfredse med vores første test af online-MorgenTALK på Facebook. Deltagerantallet var på niveau med vores traditionelle MorgenTALKs, og selvom vi havde lidt udfordringer med teknikken, så kom vi godt i mål. Der er helt klart potentiale i konceptet.

Deltagerne får under selve TALK’en stillet opgaver og modtager feedback online. På den måde bliver det muligt at blive klogere og få sparring på nye værktøjer.

Du skal være inspirerende og relevant

Mette Hauge stod for den første af flere online-MorgenTALKs på Spinderihallernes Facebookside, og hun gav deltagerne en række gode råd til at generere digitale leads. Ifølge Mette Hauge handler det bl.a. om at holde fokus på en specifik målgruppe – og dermed fravælge andre kunder for en periode. Det er nemlig helt afgørende, at man er skarp i sin markedsføring for at opnå et salg, og derfor kan det være en fordel at have fokus på én specifik målgruppe.

– Jo mere du kan være inspirerende og relevant, jo større sandsynlighed har du for at få kunder til din virksomhed, fortæller Mette Hauge fra Nichefabrikken.

– Hvis vi ikke har en intention om at tjene mennesker, så har vi ikke en mulighed for at gøre et indtryk. Så hvad er din intention? Hvad vil du gerne være kendt for? Og hvilke problemer løser du for mennesker?

Ifølge Mette Hauge er ’opskriften’ til at generere digitale leads i korte træk:

  • Få styr på din forretning – hvilket behov dækker du hos kunderne. Hvad er dit WHY og din intention?
  • Kend din målgruppe – for hvilke kunder er du til? Stemmer dine produkter/services overens med din målgruppes behov? Du skal kende hver enkel målgruppe, så du kan tale direkte til dem.
  • Skab tillid og relationer – jo mere relevant og inspirerende du er for dine målgrupper, jo mere tillid og vedvarende relationer skaber du.
  • Bliv klog på din købetragt – hvilke emner kan du tale om i din content marketing; alt det kunderne kan se, lytte til og læse fra dig og din virksomhed, som fx dine blogindlæg, opslag, nyhedsbreve, podcast, video’er, mv.? Så du faktisk kan bruge købetragten til at ’skille fårene fra bukkene’ ved at vise, hvem du er, og hvad din virksomhed står for.
  • Udarbejd et årshjul – tænk din markedsføring som en stor del af hele din virksomhed, så markedsføringen understøtter virksomhedens aktiviteter.

Er du interesseret i at se morgenTALK’en live, så finder du den her 

Næste online MorgenTALK er torsdag den 26. marts kl. 9.00. Det vil foregå via Zoom, og handle om mental træning for virksomheder.

Læs mere om Zoom her