Børkop Cykler: En god forretning af støtte Grejsdalsløbet

Børkop Cykler: En god forretning af støtte Grejsdalsløbet

10. maj 2019

Tekst: Jesper Lilleris
Foto: Jesper Lilleris

Børkop Cykler er sponsor for Grejsdalsløbet, og investeringen i det lokale cykelløb har skabt stor værdi for den kvalitetsbevidste cykelbutik, som er kendt i hele Danmark for sine specialbyggede high-end cykler.

I fire år har Børkop Cykler været sponsor for Grejsdalsløbet, og samarbejdet mellem den landskendte cykelbutik og et af Danmarks hårdeste motionscykelløb har skabt stor værdi. Hos Børkop Cykler er de glade for at kunne støtte op om det lokale cykelløb. Men støtten er samtidig også en strategisk investering, der skal give afkast på den lange bane.

– Grejsdalsløbet er et fantastisk løb, og det giver os mulighed for at komme i kontakt med den del af vores målgruppe, som er interesseret i specialdesignede high-end racercykler. Løbet er et rigtig godt udstillingsvindue, hvor vi har mulighed for at vise, hvad vi kan, siger Hans Peter Knudsen, indehaver af Børkop Cykler.

Også Grejsdalsløbet er glade for samarbejdet, som primært skaber værdi for alle deltagerne i startområdet.

– Vi kontaktede Børkop Cykler for at indgå et samarbejde om en lille stand til Grejsdalsløbet. I dag er standen på 500 kvadratmeter og indeholder både udstyr, cykler og værksted. Standen er enorm, men Børkop Cykler gør ikke noget halvhjertet, og vi er rigtig glade for at kunne tilbyde vores deltagere så lækkert et startområde, siger Henrik Norup, formand for Grejsdalsløbet.

– Vi sælger drømme

Børkop Cykler sælger alle typer cykler i alle prisklasser, men er kendt i hele landet for at bygge specialdesignede racercykler fra bunden.  Kunderne kommer ikke kun fra hele landet, og men også fra bl.a. Norge og Sverige for at få fingre i en Børkop-cykel. Og selvom prisen ligger fra 30.000 kr. og op, så skræmmer det ikke kunderne.

– Vores kunder vil kun have det bedste, og derfor kører de langt og betaler mange penge for den helt rigtige cykel. Alene i 2019 har vi solgt en cykel til 170.000 kr., og vi har kunder fra både Tyskland, Singapore og Dubai, fortæller Hans Peter Knudsen.

Et stigende antal kunder er ifølge Hans Peter Knudsen interesseret i at investere i det bedste udstyr, men kun hvis prisen er skarp:

– Kunderne er ikke nødvendigvis pengestærke, og de vil have en skarp pris. Men de prioriterer sporten og interessen, og derfor er de villig til at bruge mange penge på udstyr. Vi laver rigtig mange cykler på finansiering, og det gør det muligt for alle at få drømmen indfriet.

Støtter sporten

Børkop Cykler har siden 1992 oplevet vækst hvert år og tæller i dag 14 ansatte. I 2014 lancerede butikken sin første rigtige webshop, som i dag har fire medarbejdere tilknyttet. Men succesen er ikke sket ved massiv markedsføring, men derimod ved at støtte sporten.

– Vi bruger stort set ikke en krone på markedsføring, og har skabt vores succes med ”mund-til mund-metoden”. Vi gør altid vores bedste, og det oplever kunderne, og det giver positiv omtale. Vi engagerer os i sporten og ikke reklamer, og har valgt at støtte en masse forskellige aktiviteter, fordi vi ønsker at være en del af sporten, siger Hans Peter Knudsen, og tilføjer:

–  Af samme grund er vores støtte og samarbejde med Grejsdalsløbet meget vigtigt. Men løbet skaber ikke kun stor værdi for min cykelbutik, men også for områdets hoteller, butikker, restauranter og caféer. Derudover er cykelløbet med til at brande områdets smukke natur og vores unikke cykelterræn. Vi har meget at være stolte af, og der er mange gevinster ved at støtte op om Grejsdalsløbet.